Filmska preporuka za trkače by Cedevita

Dok chillate kod kuće ispijajući Cedevitu na kauču i pripremate u glavni nove rute gdje bi mogli povesti svoje trkačke noge nekada nije na odmet pogledati i koji film. Mi smo vam pripremili 3 odlična filoma/dokumentarca koji će vas motivirati na još bolje rezultate.

Spirit of the Marathon (2007)

Ovaj film je priča o 6 trkača koji se pripremaju za Chichago maraton 2005 koji im pomaže unaprijediti živote. Vidjet ćete transformaciju ljudi koji misle da ih više ništa ne može usrećiti u životu u ljude koji osjećaju da mogu napraviti sve što požele.

Run for Your Life (2008)

Ovaj dokumentarac će vas provesti kroz priču o organizatorskom pioniru New York Maratona, Fredu Lebowu.

Forrest Gump (1994)

Sigurno ste ovaj fim pogledali 100 puta, ali gledajući ga iz očiju trkača vidjet ćete koliko je zapravo trčanje Forrestu pomoglo u životu.

Ptice umiru pjevajući, a ljudi - sjedeći

U današnjem svijetu izbor zanimanja i poslova veći je nego ikad u povijesti. Od junior community managera do plinskog rezača na brodogradilištu, čovjek se umoru poslovnih mogućnosti zaista može nevjerojatno usko specijalizirati. Isto tako, prema nekim istraživanjima, procjenjuje se da će 65% djece koja danas započinju osnovnoškolsko obrazovanje u budućnosti raditi poslove koji danas ne postoje.  Dakle, raspon poslova je ogroman, a u narednim desetljećima će se još više povećati. Međutim, iako je danas sve teže naći dva čovjeka koji se bave potpuno identičnim poslom, nevjerojatno je lako naći poveznicu između većine tih različitih poslova. To je – sjedenje.

Sjedenje je opasnije od pušenja

Naši uredi, naše stanovi i kuće, naš način prijevoza, sve nas je to prikovalo na sjedilački način života. Možda su nam poslovi intelektualno sve zahtjevniji, ali tjelesno nas sve više ugrožavaju. Dr. James Levine, direktor Mayo Klinikes Arizona State University Obesity Solutions Initiative, zabrinjavajuće je istaknuo:  “Sjedenje je opasnije od pušenja, ubija više ljudi od HIV-a i opasnije je od skakanja s padobranom. “ Ovakva izjava šokira, ali nije daleko od istine.

Prema istraživanju objavljenom u Journal of the National Cancer Institute dugotrajno sjedenje i nedostatak kretanja može uzrokovati rak pluća.  Prema jednom drugom istraživanju objavljenom u American Journal of Epidemiology, muškarci i žene koji su sjedili duže od 6 sati dnevno preminuli su ranije nego oni koji bili fizički aktivniji i reducirali sjedenje na oko 3 sata dnevno.

Najbolji način da spriječite bolesti jest da se pokrenete

Srećom, “bolest” sjedenja nije neizlječiva. Postoji vrlo efikasan lijek koji je pristupačan svima, i što je možda najvažnije, u potpunosti je besplatan. To je kretanje.  Sve što trebate učiniti kako bi spriječili da vam sjedilački način života začepi žile, poveća trbuh i ukoči kičmu, jest da se pokrenete. Počnite trčati, hodati ili se kretati na bilo koji način. Dok sjedite na poslu, uzmite svakih sat vremena kratku dvominutnu pauzu, kratko se razgibajte i odmah će vam biti lakše.

Iako živimo u sjedilačkom društvu, ne dopustite da vas ono definira. Probudite ponovno istraživača novih svjetova u sebi i pokrenite se.

Trčanje je zvonka radost

Dok trčimo, uvijek nešto slušamo. Bilo zvuk i ritam svojih udisaja i izdisaja, bilo zvukove prirode ili prometa, bilo zvuk svojih tenisica koje odlučno udaraju po asfaltu, šljunku ili travi, bilo glazbu koja nam daje ritam i podiže motivaciju. Kako god bilo, u trčanju nas uvijek okružuju zvukovi.

Uz glazbu smo brži i snažniji...

Sve to što čujemo oko sebe dok trčimo ili vježbamo može igrati važnu ulogu u našoj motivaciji. Upravo zato, brojni profesionalni sportaši obožavaju slušati glazbu dok vježbaju. Michael Phelps, čovjek koji je na OI u Pekingu osvojio rekordnih 8 zlatnih medalja u plivanju, kao važnu osobu zaslužnu za takav uspjeh istaknuo je repera Lil’ Wayna. Etiopljanin Haile Gebrselassie, jedan od najtrofejnijih maratonaca u povijesti, više puta je u svojim intervjuima naglasio kako mu glazba puno pomaže u trčanju dajući ritam njegovim koracima. Mnogi boksači u ring ulaze uz pratnju glasne glazbe koja im pomaže da budu što fokusiraniji, ali i da zastraše svog protivnika, dok se brojni nogometaši, posebice prije važnih utakmica, ne odvajaju od svojih slušalica.

…A istraživanja to dokazuju

Da glazba zaista pomaže u bržem i kvalitetnijem trčanju, odnosno kretanju, dokazuju brojna istraživanja. Jedno koje je to među prvima uspjelo dokazati je istraživanje iz davne 1911. godine. Naime, na jednoj biciklističkoj utrci u New Yorku istraživači su mjerili tko će brže voziti – biciklisti kojima je kraj staze svirao bend ili oni kod kojih je vladala tišina. Na kraju, rezultati su pokazali da su biciklisti koji su vozili uz pratnju glazbe bili brži u prosjeku čak 17 sekundi nego oni koji su vozili bez glazbe.

Pjesme nas pokreću i nose

Svi trkači imaju iskustvo u kojem ih je prava pjesma potaknula da izdrže još malo. Pravi stih u pjesmi, udarac na bubnju ili solaža na gitari dovoljna je da izvuče i posljednji atom energije i da se ta posljednja dionica istrči brže nego ikad prije. Glazba nas smiruje i opušta, daje ritam našim koracima i usmjerava naše disanje. Ako se sami ne možete natjerati na fizičku aktivnost, možda će to uspjeti vaša glazba.

Zato – slušalice u uši, tenisice na noge, i nakon toga - samo nebo je granica.

Nema više isprike!

Od nedjelje, 20. ožujka, točnije od 5 sati i 31 minute toga dana, više ne postoji gotovo 80% razloga zbog koji većina ljudi ne trči. U tom trenutku na našoj hemisferi službeno je počelo proljeće, a razlozi poput „Vani je hladno.“, „Krevet je tako topao ujutro.“ „Pada snijeg.“ i „Ma budem kad zatopli malo, teško je trčati po zimi.“ više ne drže vodu. Dani postaju duži, vrijeme pristupačnije, a priroda čini sve da nas izmami van i pokrene naše tijelo.

Međutim, iako priroda daje sve od sebe da nam usadi želju za trčanjem, naše tijelo kao da se odupire tome. Upravo u ovo proljetno vrijeme velik broj ljudi obuzme umor, manjak koncentracije, želja za snom i nedostatak radnog elana. Riječ je specifičnom proljetnom umoru, pojave do koje dolazi zbog adaptacije organizma na nove klimatološke prilike i pada imuniteta.  Iako od „proljetnog umora“, prema nekim podacima, pati svaka druga osoba u općoj populaciji, postoje vrlo jednostavni načini kako ga se riješiti.

Put do uspjeha ide kroz želudac

Ako vas hvata proljetni umor, promijenite prehranu. Iako se čini kao strahoviti gubitak vremena i sna, ustanite se 10 minuta ranije nego inače i napravite si dnevni obrok. Imajte na umu da se s dolaskom toplijeg vremena metabolizam prirodno usporava, tako neka vaši obroci budu manji i lakši kako ne bi trošili dodatnu energiju na probavljanje. Također, unosite puno vitamina C jer ćete se tako najbolje zaštiti od proljetnih viroza i prehlada. Jedite puno naranči i limuna, a paprika, brokula i kiselo zelje neka budu vaši dodaci prehrani. Unosite i hranu bogatu željezom, kao što je cikla, ali i crveno meso. Naravno, kada proljetno sunce upeče, želja za vježbanjem počinje se topiti. Zato pijte puno vode tijekom dana, kako slučajno ne bi dehidrirali.

Izađite van, pokrenite se!

Priroda je učinila svoj dio posla. Produžila je dan, zagrijala zrak, potaknula drveće da se rascvate i ptica da zapjevaju. Sada je na vama red.  Kada se nakon posla vratite kući, umorni i iscrpljeni i samo čekate da se bacite na kauč, nemojte popustiti napasti. Izađite van u prirodu, odite trčati, voziti bicikl ili se samo malo prošetati po kvartu. Dovoljno je 10 minuta fizičke aktivnosti da vam se pročisti um i osvježi tijelo.

Higijena sna je jako bitna

U poslovnom svijetu redovan i kvalitetan san je luksuz koji si rijetki mogu priuštiti. Pod pritiskom rokova, klijenata i novih projekata, noć često postaje dio radnog vremena. No, koliko god bilo teško, pokušajte da vam kvalitetan san bude važan segment u poslovanju. Nije nužno da svaki put prospavate svih „zakonom propisanih“ osam sati, ali krenite spavati ranije i dizati se ranije. Ako si san uspijete dovesti u ravnotežu i jedan oblik rutine, vidjet ćete koliko ćete brže i jednostavnije rješavati brojne poslovne zadatke tijekom dana. Mozak će vam funkcionirati brže, a radni elan bit će vam na zavidno visokom nivou.    

Run, Forrest, Run

Gore navedeni naslov jedan je od najznačajnijih i najpopularnijih citata svjetske kinematografije. Njegova jednostavnost i specifičan motivirajući učinak koji ima na pojedinca, za posljedicu imaju da parafraze ovog citata svakodnevno čujemo gdje god se okrenuli. Velika većina vas gotovo sigurno zna pozadinu tog citata i o čemu se tu radi, ali ako slučajno postoje osobe koje nisu gledale film i ovaj usklik im je nepoznat, objasnit ćemo u čemu se tu radi.

Snaga odluke

Riječ je o američkoj tragikomediji Forrest Gump iz 1994. godine za kojeg je Tom Hanks osvojio svog drugog Oscara. Film prati životnu priču Forresta Gumpa, mentalno limitirane, ali iznimno snažne osobe koja je, gotovo nesvjesno, bila sudionik i ključni pokretač mnogih povijesnih događaja prošlog stoljeća. Cijeli film odiše jednom jednostavnošću i odlučnošću koja u sebi krije sposobnost činjenja monumentalnih djela.

Tako u jednom dijelu filma Forrest ističe kako mu je jednog dana samo došlo da trči. Nije bilo nekog posebnog povoda, nekog posebnog razloga, samo je želio što više trčati. Prvo mu je bio cilj dođi do kraja poljskog puta, pa nakon toga do kraja kvarta, poslije je kvart prerastao u grad, gradu u okrug, okrug u saveznu državu i na kraju, iz jednog jedinog impulsa i povoda, Forrest je pretrčao čitave Sjedinjene Američke Države.

Ne čekajte – krenite!

Nevjerojatna je moć jedne odluke, jednog impulsa duše! Krećući iz te jednostavnosti, iz čiste, nevine i pomalo nepromišljene želje da trči, Forrest je oko sebe okupio velik broj ljudi, masu poklonika koji su ga slijepo slijedili, uključujući medije, sponzore, investitore i ulagače. Ni iz čega, samo iz čiste želje i njene ekspresne realizacije, Forrest je trčanjem uspio promijeniti svijest ljudi.

Možemo li iz ovog filmskog, pomalo umjetničkog primjera izvući pouke za ponekad kruti, surovi i pomno uređeni poslovni svijet? Je li dovoljan jedna odluka, samo jedan zarazni impuls da promjeni poslovanje vaše tvrtke i učini vas vidljivijim na poslovnom tržištu? Naravno da je!

Tajna leži u odluci za promjenom, a trčanje je najbolji primjer odluke za promjenom. Pokrećemo se iz stanja letargije, uspavanosti i dokoličarenja te prelazimo u stanje odlučnosti, aktivnosti i promjene. U fantastičnom istraživanju američkog Nacionalnog Pokreta za Trčanje pod nazivom „What If Everybody Ran?“ istaknuto je kako jedna mala odluka, kao što je trčanje pola sata tjedno, može promijeniti ekonomsku, gospodarsku i socijalnu sliku nacije.

I mala gruda dovoljna je za lavinu

Primjerice, samo SAD bi na zdravstvene usluge koje su posljedica nedovoljne fizičke aktivnosti uštedio oko 143 milijarde dolara, dok bi BDP SAD-a porastao za 47 milijardi dolara. Ako je tako samo u SAD-u, zamislite što se sve može dogoditi na globalnoj razini.

Osim toga, trčanje je odlično za mentalno i psihičko zdravlje, čini nas produktivnijima i sretnijima te prevenira bolesti i ubrzava rad mozga. Kada se sve ove prednosti multipliciraju i prošire na velik broj ljudi, jasno je kakva lavina može nastati iz jedne male grude odluke.

Rad se uvijek isplati

Na kraju, budući da smo govorili o filmovima, nepošteno bi bilo izostaviti i Leonarda DiCaprija, nedavnog dobitnika Oscara koji nam može biti najbolji primjer kako se rad ipak isplati. Godinama je bio blizu, ali nikako da prijeđe i tu zadnju stepenicu, da napokon osvoji nagradu. Međutim, on nije odustao, borio se, trudio i na kraju, trud se isplatio.

Zato, ne odustajte, radite na sebi, i koliko god se činilo beznadno, vjerujete – rezultati će doći.

Zašto je trčanje dobro za poslovnu karijeru?

Čovjek je iznimno kompleksno biće. Naš pogled na svijet, naš karakter, naši stavovi i odluke koje donosimo, sve je to rezultat utjecaja brojnih aktivnosti i situacija kojima smo izloženi u životu. Zaista, nekad je jako teško povući oštru liniju i razgraničiti gdje smo što naučili. Ponekad se za određeni potez na poslu odlučimo zbog neke situacije koju smo doživjeli doma, a ponekad obiteljske razmirice uspješno riješimo zahvaljujući poznavanju određenih poslovnih strategija.

Upravo zato, naši hobiji, odnosno sve ono što radimo nakon i prije posla kako bi se opustili i smirili, mogu biti ključni pokretač za našu poslovnu karijeru. Ne moramo hobije držati izvan posla, već ih moramo pustiti da u određenim trenucima postanu važan dio našeg posla.

Dokaz za to pružio je i Kelvyn Steggles, jedan od najpoznatijih svjetskih konzultanata i aktivni zaljubljenik u trčanje, koji je detektirao 6 ključnih poveznica između poslovne karijere i trčanja.

1. Samodisciplina

- iako nekad ne želite trčati i topli krevet izgleda puno primamljivije, upravo zbog  sebe i osobnog razvoja morate nastaviti ono što se započeli. Ako odustanete zbog lijenosti ili neke male prepreke, nikad nećete uspjeti ostvariti ono što želite.

2. Držanje dogovorenog plana

- svatko od nas ima drukčiji način rješavanja zadataka. Neki sve od sebe daju u „prvih 100 metara“ te se nakon toga ispušu, dok se neki spremaju za duži period rješavanja zadataka, pa tako i pripremaju svoj posao. Nekad je u poslu presudno biti dobar sprinter, ali nekad morate znati i trčati maraton. Sve ovisi o tome kakav ste plan dogovorili.

3. Pametno korištenje vremena

- zbog brojnih poslovnih i privatnih obveza, ponekad je teško pronaći vrijeme za trčanje. Stoga je nužno pametno iskoristiti svaki slobodni trenutak.

4. Fokusiranost prema cilju

- svakom trkaču u jednom trenutku na stazi dođe da odustane. Čini mu se da je preteško, da mu ritam nije dobar, a rezultati napornog treninga nikako da se isplate. Upravo u takvim trenucima ključna je fokusiranost prema cilju i odlučnost da se do tog cilja dođe. Pobjednici su uvijek oni koji ne odustanu. Borite se za svoj cilj.

5. Promišljanje i prilagodljivost

- nije svaka staza za svakog trkača, niti svaka poslovna strategija za svaki problem. Promislite o onome što je pred vama i prilagodite se tome što vas čeka.

6. Jasnije donošenje odluka

- kroz trčanje, u tišini, misli se nekako najbolje pročiste i omoguće čovjeku da neki poslovni problem sagleda iz to tada nemogućeg kuta. Prepustite se tišini trčanja.

Kada ovako analiziramo trčanje, shvatimo da je ono puno više od hobija i da kroz njega ne jačamo samo svoje tijelo, već i svoj duh. A upravo je naš duh ono što nas definira i po čemu smo prepoznati u društvu. Gradeći svoj duh, gradimo i svoju okolinu, a samim time i poslovnu kraijeru. Jednostavno, počnite trčati – iznenadit ćete se gdje će vas to dovesti.