Ptice umiru pjevajući, a ljudi - sjedeći

U današnjem svijetu izbor zanimanja i poslova veći je nego ikad u povijesti. Od junior community managera do plinskog rezača na brodogradilištu, čovjek se umoru poslovnih mogućnosti zaista može nevjerojatno usko specijalizirati. Isto tako, prema nekim istraživanjima, procjenjuje se da će 65% djece koja danas započinju osnovnoškolsko obrazovanje u budućnosti raditi poslove koji danas ne postoje.  Dakle, raspon poslova je ogroman, a u narednim desetljećima će se još više povećati. Međutim, iako je danas sve teže naći dva čovjeka koji se bave potpuno identičnim poslom, nevjerojatno je lako naći poveznicu između većine tih različitih poslova. To je – sjedenje.

Sjedenje je opasnije od pušenja

Naši uredi, naše stanovi i kuće, naš način prijevoza, sve nas je to prikovalo na sjedilački način života. Možda su nam poslovi intelektualno sve zahtjevniji, ali tjelesno nas sve više ugrožavaju. Dr. James Levine, direktor Mayo Klinikes Arizona State University Obesity Solutions Initiative, zabrinjavajuće je istaknuo:  “Sjedenje je opasnije od pušenja, ubija više ljudi od HIV-a i opasnije je od skakanja s padobranom. “ Ovakva izjava šokira, ali nije daleko od istine.

Prema istraživanju objavljenom u Journal of the National Cancer Institute dugotrajno sjedenje i nedostatak kretanja može uzrokovati rak pluća.  Prema jednom drugom istraživanju objavljenom u American Journal of Epidemiology, muškarci i žene koji su sjedili duže od 6 sati dnevno preminuli su ranije nego oni koji bili fizički aktivniji i reducirali sjedenje na oko 3 sata dnevno.

Najbolji način da spriječite bolesti jest da se pokrenete

Srećom, “bolest” sjedenja nije neizlječiva. Postoji vrlo efikasan lijek koji je pristupačan svima, i što je možda najvažnije, u potpunosti je besplatan. To je kretanje.  Sve što trebate učiniti kako bi spriječili da vam sjedilački način života začepi žile, poveća trbuh i ukoči kičmu, jest da se pokrenete. Počnite trčati, hodati ili se kretati na bilo koji način. Dok sjedite na poslu, uzmite svakih sat vremena kratku dvominutnu pauzu, kratko se razgibajte i odmah će vam biti lakše.

Iako živimo u sjedilačkom društvu, ne dopustite da vas ono definira. Probudite ponovno istraživača novih svjetova u sebi i pokrenite se.